Nu SKA jag ner i vikt!

Nu har jag bestämt mig till fullo! Ligger på 79(!) kg idag.. 11 kg mer än när jag blev gravid. Har kämpat en del med vikten det sista och visst går jag ner.. Lite. Jag vill ju dock att det skall gå en aniiing fortare så imorgon börjar en VLCD-kur, en pulverdiet med andra ord. Två veckor skall jag hålla på med udantag på midsommar. Sill och färskpotatis är ett måste!! Känner mig absolut inte bekväm med hur jag ser ut nu för fem öre. Menar absolut inte att andra med samma vikt är dåliga, det är bara jag som inte passar i denna kroppen riktigt. Så nu blir det små pepp-lappar runt om i lägenheten om hur bra jag är;) Ego, javisst:D

I måndags var vi i Ullared med Dan and his lovely Frida. Hittade en svart tripptrapp-stol till Axel för 560 kronor, som hittat. Annars blev det inte så mycket annat. Kollade lite på priser av produkter vi brukar köpa och måste säga att det kanske handlade om en krona mindre i vissa fall. Fast det är ju roligt att komma iväg en sväng. Skall dock erkänna att jag ätit dåligt. Inte ätit någonting alls (inte ens pulver) på en hel dag = grinig, ej så shoppingsugen Sara. Ska tänka på maten nästa gång;)

Idag har jag och Axel varit med Melissa och Charlie i slottskogen. trevligt trevligt. Tog oss en lunch på Björngårdsvillans uteservering. Måste dock säga att så seg personal har jag ALDRIG stött på. Hjälp säger jag bara. Inte direkt service-minded heller. Haha, nej nästa gång blir det medtagen lunch, hemifrån. Blir nog både godare och mysigare. Efter en stund joinade Melissas kompis Johanna oss. Väldigt mysig tjej! Vi satte oss på en filt i parken och åt vattenmelon och vindruvor, mums! Axel blev grinig och ville att jag skulle hålla honom i händerna så att han fick gå. Japps. "Ligga på en filt och sola"-grejen är det slut med på några år framöver skulle jag tro:) Blir nog mer "Mamma jagar Axel överallt" om ett tag:) Roligt! Ja, jag menar det. Det skall bli roligt, även om jag inte kommer tycka det alla gånger kanske;)

Körde nyss 5-minutarn på Axel. 20 minutas tog det idag och nu tror jag allt att han sover. Skönt, han var så trött att ögonen gick i kors! Imorgon blir det familje-dag. Alexander är ledig imorgon så då blir det långpromenad och mys på uteplatsen:)

Tittade på nya avsittet av True Blood förut med, spännande. Alex tittade på den igårkväll men fegis, som jag är, vågade jag inte titta på den innan jag skulle sova.
För er som inte vet vad True Blood är för något, så är det en vampyr-serie. Inte alls min melodi egentligen men vi började titta på den förra sommaren och man kan inte sluta titta!

Hoppas ni har en bra kväll, det skall jag ha nu i alla fall.

kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0