Friday

Har inte alls mått bra idag. Känner mig riktigt sjuk! Kanske är att jag inte fått sova så bra det sista. Axel har börjat skrika i sömnen minst en gång i timman. Min stackars skrutt. Ibland hjälper det inte att ge honom nappen utan jag får ta upp honom och vagga honom också. Lilla lilla gosegris.

Dagen idag har därför blivit väldigt lugn. Vi gick en sväng och köpte regnskydd till barnvagnen eftersom jag tappat det andra. Lite typiskt mig att vara så klantig. Nu ligger jag här och jäser i soffan efter att ha proppat i mig räkor. Usch, jag gillar inte den äckliga mättnadskänslan. Men är man korkad så man äter huuur mycket, som helst, så får man skylla sig själv=) Imorgon skall jag iallafall jobba! det ska bli riktigt kul!! Är ganska bra att komma hemifrån lite också. Man kan behöva det ibland. Alexander får ju lite egentid med Axel också. Imorgon skall dom åka och hälsa på Axels farmor och farfar efter att dom lämnat av mig på jobbet.

Det finns säkert några, som undrar, varför vi döpt våran lillkille till Axel när hans pappa heter Alexander. Dålig fantasi? Nee. Vi visste att vi skulle få en liten kille efter ett köns-ultraljud i v 26. Vi hade pratat lite om Vilgot eller Elias. Men när han kom ut så visste jag verkligen inte. Han var absolut inte en Elias. Inte riktigt en Vilgot heller men jag gillar det namnet så mycket. Så när jag satt och ammade lillen i en sjukhusstol utbrister Alexander :"Han skall heta Axel. Han ÄR en Axel". Så ja lillen heter nu Axel och Vilgot i andranamn. Får vi en son till nästa gång vill jag att han skall heta Melwin. Tycker det är gulligt=) Blir det en tjej så har jag ingen aning alls. Sjukt svårt. Elvira kanske.. Mnjaa.. Äh! Skall inte tänka på det nu!! Minst 1 år kvar tills dess iallafall:)

Väntar bara på Solsidan nu sen skall jag sova. Jag är trötttrötttrötttrött!





Han ser vad som är pågång lillfisen! "Mat,mat,mat!!!"

Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva, 090925.

Axel är sött tycker jag, känner två stycken själv faktiskt - en med x & en med ks :)



Haha, men det är samma här! Visserligen är en av tjejerna i vår föräldragrupp runt 18-19 år, men resten är något äldre om man säger så. Tycker det är svårt att hänga med i konversationerna när allt de pratar om är pensionssparande & huslån & sånt, haha!



Efter påsk blir väl jättebra tycker jag. Åker till Skottland mellan den 11-14 april, men annars har jag nog inte mycket planerat så... :)



Vart jobbar du förresten? Har för mig att jag läst något om Ikea, men jag kan ha fel?

2010-03-28 @ 21:28:41
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0