Arg!

Jag är arg som ett bi!
Har mått riktigt dåligt i flera veckor nu. Jag kan inte sova pga foglossningarna och får kämpa i mig lite mat. Något måste jag få i mig om jag skall fixa en förlossning. Statusen idag: Jag hade aldrig orkat.

Har besökt läkare 3 ggr på 2 veckor, men nu har jag fått nog.
Sist sökte jag för att jag hade ont i övre delen av magen och då kom dom fram till att barnet låg så dumt till att jag hade fått falska gallstensanfall.. äh? Typiskt mig. Läkaren sa då att det var ju såklart för att barnet var så stort..

Igår var jag på östra igen efter en natt med huvudet i toaletten. Jag hade knappt fått i mig mat på några dagar. Får en dryg j*kla läkare, som skriver ut svaga illamåendetabletter. What!? Exakt samma tabletter jag fick utskrivet i början av min graviditet med Axel, då dom trodde att mitt illamående var mer psykist än fysiskt. Yeah right. För det har nog inte alls att göra med att barnet trycker på alla mina organ. Han lyssnade inte ett ord på vad jag sa skulle jag tro. &%¤%=?! IDIOT
Så idag samlar jag nya krafter för att prata med min BM. Om jag är redo vill jag bli igångsatt NU. Kan ju inte vara meningen att man skall behöva må såhär.
Aldrig mera östra sjukhuset dock. Har nog aldrig blivit så dåligt bemött, som där.


Lilla Axel är go i alla fall:) Kramas massor!
Tur att Alexander är hemma, annars hade jag blivit djupt deprimerad.

Hoppas på bebis nästa gång jag skriver.

Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva.

Men ååh! Hjärtat lilla <3 Jag mår riktigt dåligt när jag läser det här. Du ska verkligen behöva må så hemskt, varför är det ingen som gör någonting?! Jag vet hur jäkla frustrerande det är när läkarna inte lyssnar, det känns som att prata med en himla vägg :/ Jag har ju varit en hel del på Östra & önskar att jag kunde rekommendera någon att prata med, men tyvärr är de enda trevliga som jag stött på där förlossningspersonalen vid Malvas födsel... Jag funderar seriöst på Mölndal nästa gång (om det blir nån nästa gång). Är din BM inte till någon hjälp då? Tycker ju det låter som att de antingen skulle sätta igång dig eller planera in en kejsarsnitt, speciellt om barnet är stort - då finns det ju inte någon större anledning till att hon ska behöva stanna där inne så mycket längre. Uscha, jag önskar verkligen jag kunde hjälpa dig på något sätt <3



(Mallows ska gå på dagis 9-15 tre dagar i veckan från & med nu. Man kan inte göra så mycket åt tiderna (dagis har öppet 7-17) för 9.30 börjar samlingen så då får man inte störa fram till kl 10. 10.30 är det utelek, sedan lunch & vila = inte störa fram till 15. Men det verkar gå toppen!)

2011-02-16 @ 09:09:06
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0