v 35

Gravid i vecka 35 nu.. Tänk att jag snart är tvåbarns-mamma. Heeelp! Känns lite skrämmande samtidigt som jag ser fram emot det med glädje! Igår var vi och köpte en bäddmadrass till den andra spjälsängen. Axel sover fortfarande i sin så vi passade på att köpa en exakt likadan när IKEA hade extrapris i somras. Var bara runt v 10 då.. Ojoj..

Sover så himla dåligt på nätterna nu. Mina fogar är inte snälla och inte försäkringskassan heller. Hoppas att jag får min sjukskrivning godkänd nu så att Alexander kan vara hemma och ta hand om Axel utan att vi förlorar pengar på det. Åh, allt blir så krångligt när man inte mår bra. Förstår dock inte varför det skall vara så svårt att bli sjukskriven när man verkligen behöver det, gaaaah!
Fast nu är det bara runt 5 veckor kvar, sedan är jag ännu en förlossning rikare. Bra eller dåligt men jag tänker aldrig vara med om en till så detta får bli min andra och sista. Tänker inte utsätta mig själv för 9 månaders terror en gång till.

Imorgon skall vi på tillvalsmöte av lägenheten vilket skall bli riktigt roligt. Får väl se vilken extrakostnad detta blir, haha. Axel får vara hos gammelmormor med mormor under tiden. Inte så nice att ta med en 16-månaders kille med spring i benen till ett möte. Kan bli lite lätt stressande.

Åh, min stackars lilla älskling håller på att få sina kindtänder. AJAJAJ vad ont han har på kvällarna och på dagarna är han, som ett vattenfall i munnen. Värsta dregglisen. Plutt. Han som inte dregglat så mycket på flera månader.
Ikväll fick han alvedon och när han slutat gråta av värken satt han och kikade på handbollsmatchen med mamma och pappa. Mys. Han är en riktig liten bollkille min prins. Sparkar gärna fotboll med pappa mest hela tiden:) Fast både jag och Alexander försöker få honom att kasta bollen istället. Säga vad man vill men handboll är så mycket roligare än fotboll att titta på;) Man får ju faktiskt börja tänka på grabbens framtid, haha.

Nu skall jag fixa välling till Axel, som han dricker i morgon bitti. Ställer den i kylen så är det bara att värma när han vaknar. Lite lat får man vara. Efter det blir det ett avsnitt beverly hills 90210. Nostalgi, 90-tal = förhoppningsvis sömnmedel.

tjohej!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0